Jumat, 28 Juni 2013

KELEBIHAN LUAR BIASA AYATUL Qursi / Kursi

Dengan mengamalkan Amalan Ayat Kursi yang terjadi pada diri anda adalah :

  •     Membersihkan energi negatif yang menyelimuti diri Anda
  •     Membuka jalan untuk doa anda ke Arsy Allah
  •     Menguatkan energi doa anda
  •     Menarik dan mewujudkan hajat anda
  •     Membangkitkan kemampuan dan kekuatan batin anda
  •     Meningkatkan kepekaan batin anda



Apabila anda mengamalkan Amalan Hikmah Karomah Ayat Kursi Anugerah Agung seperti halnya dunia dalam genggaman anda, kerana Amalan Ayat Kursi merupakan Satu Amalan untuk Sejuta Hajat. Ilustrasi dari fadhilah, khasiat dan manfaat Amalan Ayat Kursi sebagai berikut :


    Mengabulkan doa dan hajat
    Membuka pintu rezeki dari semua arah
    Menarik rezeki dari semua arah
    Melancarkan dan mempermudah rezeki
    Melancarkan usaha dan bisnes
    Memenangkan persaingan usaha dan bisnes
    Menemukan Peluang Perniagaan dan Peluang Bisnes yang sesuai
    Memperbaiki ekonomi rumah tangga dan keluarga
    Keharmonisan dan ketenteraman rumah tangga dan keluarga
    Menemukan dan mendapatkan jodoh
    Mendapatkan pekerjaan yang mantap
    Karier Pekerjaan / Karier Politik
    Meningkatkan kemampuan belajar dan kecerdasan
    Keselamatan dan Perlindungan Diri



Jika anda membaca fadhilah, khasiat dan manfaat Amalan Ayat Kursi diatas, tentunya kening anda akan berkerut dan terlintas dalam fikiran anda, apa itu mungkin?



Sekali lagi semua yang ada diatas tidak masuk dalam wilayah nalar atau logik akal anda. Bahkan ketika semua hal diatas sudah terjadi pun, anda tetap tidak akan pernah habis berfikir mengapa itu boleh terjadi dalam hidup anda. Jadi jangan difikirkan.



Ini masuk dalam wilayah batin anda. Fikiran, nalar atau logik akal anda tidak akan mampu dan tidak akan pernah dapat menjangkaunya. Yang pasti tidak ada yang tidak mungkin bila sudah ada maunah dan ridho Allah. Kun Fayakun..!



Amalan Ayat Kursi merupakan ikhtiar batin. Jadi potensi batin andalah yang mampu menjangkau semua fadhilah, khasiat dan manfaat diatas untuk terwujud.



Sebenarnya semua kehendak, kemahuan, keinginan, harapan, impian dan cita-cita berawal dan berasal dari batin ( hati ), yang kemudian diolah oleh otak untuk diterjemahkan dalam bentuk tindakan atau perbuatan oleh tubuh. Tapi sayangnya semua itu anda abaikan. Mengapa…?



Sekarang ini kemampuan dan kekuatan batin sudah banyak ditinggalkan dan diabaikan disebabkan oleh hingar bingar gemerlapnya dunia. Selain itu juga kerana dinilai sudah tidak sejalan lagi dengan perkembangan zaman yang semuanya diukur dengan sesuatu yang bersifat material.



Semua hal yang ada sekarang ini jika tidak boleh dinalar dan di logikkan dianggap sesuatu hal yang sudah ketinggalan zaman dan tidak representatif dengan zaman yang sudah maju dengan semua kecanggihan teknologi.



Anda boleh memandang sebelah mata kemampuan dan kekuatan batin. Tapi yang perlu anda fahami, kemampuan dan kekuatan batin tidaklah terbatasi oleh ruang dan waktu.



Energi batin anda boleh tidak nampak oleh mata, tapi dapat dirasakan. Sebagai contoh ketika anda sedang sakit hati oleh perbuatan dan perkataan seseorang, batin atau hati anda-lah yang memberikan respon pertama kali, kemudian otak anda mulai berfikir apa yang harus dilakukan, dan tubuh anda merespon dengan bahasa tubuh yang nampak pada ekspresi wajah anda. Suhu tubuh anda pun akan menjadi naik. Benar bukan?



Sekarang ini pun teknologi juga sudah boleh mengesan adanya energi yang ada dalam tubuh. Teknologi itu untuk mendeteksi keberadaan seseorang di malam hari atau di balik tembok dengan memanfaatkan energi panas dari tubuh orang tersebut.



Jika tubuh dan otak anda dengan bertambahnya usia akan semakin berkurang kemampuan dan kekuatannya, tidaklah demikian dengan kemampuan dan kekuatan batin.



Dengan sarana ikhtiar batin Amalan Ayat Kursi akan semakin berkembang kemampuan dan kekuatan batin anda. Oleh kerana itu orang zaman dulu selalu makbul doa dan ucapannya, kerana doa dan ucapannya timbul dari kekuatan batin yang dimiliki. Bukan oleh kekuatan tubuh atau kemampuan berfikir(otak).



Kemampuan dan kekuatan batin adalah sumberdaya yang tidak akan pernah habis dieksplorasi, digali, dimanfaatkan dan diberdayagunakan. Serta tidak akan menjadi berkurang kemampuan dan kekuatannya kerana usia. Semua potensi diri yang ada pada setiap orang bersumber dari kemampuan dan kekuatan batin.



Dengan Amalan Ayat Kursi anda tidak perlu lagi susah-susah datang ke seseorang untuk meminta bantuan ghaib, kerana dengan mengamalkannya semua aura kebaikan anda secara automatik akan memancar. Dan akan menarik semua kebaikan yang ada di sekitar anda, mulai dari rezeki, kewangan, ekonomi, rumah tangga, pekerjaan, usaha dan bisnes seperti yang terlantunkan dalam munajat doa anda.



Amalan Ayat Kursi akan menjadikan anda magnet kehidupan yang menarik semua kebaikan dalam hidup seperti yang anda inginkan.



Amalan Ayat Kursi merupakan amalan yang tidak menggunakan khodam atau bantuan. Dan juga tidak ada unsur klenik, tahyul, mistis dan aktiviti aneh lainnya. Semua yang anda dapatkan murni dari Allah dan hanya kerana Allah. Bukan selain Allah!



Untuk melaksanakan Amalan Ayat Kursi ini tidak memerlukan tempat khusus, waktu khusus, mahupun sarana khusus. Anda tidak perlu menyediakan ruangan khusus untuk khalwat, atau pun waktu khusus seperti hari tertentu atau jam tertentu, juga tidak perlu menggunakan minyak atau wangi-wangian tertentu.



Cukup dilaksanakan dengan sarana dan waktu ibadah sehari-hari yang tidak mengganggu rutiniti dan aktiviti anda sehari-hari. Amalan ini sangat SESUAI untuk tingkat kesibukan yang tinggi seperti sekarang ini, kerana mudah dan fleksibel waktunya untuk dilaksanakan, tetapi tetap memberikan fadhilah, khasiat dan manfaat yang sangat besar bagi kehidupan anda.



Adab dan tuntunan Amalan Ayat Kursi ini tidak sama seperti di buku-buku yang dijual di kedai buku mahupun yang ada di internet. Kerana ini amalan khusus yang sifatnya sangat peribadi antara anda dengan Allah. Cukup diwirid dalam jumlah bilangan tertentu saja sudah  mencakup semua fadhilah, khasiat dan manfaat diatas. Tinggal anda berdoa apa yang menjadi hajat anda. Sehingga anda tidak perlu menghafal berapa kali harus diwirid untuk rezeki dan berapa kali diwirid untuk hajat yang lain.



Amalan Ayat Kursi ini terdiri dari Ayat Kursi dan Doa Akbar Khusus Ayat Kursi. Bacaan Ayat Kursi dan Doa Akbar Khusus Ayat Kursi merupakan satu kesatuan yang tidak terpisahkan. Keduanya adalah bacaan Dwi Tunggal yang tidak boleh dibaca hanya salah satunya saja.



Amalan Amalan Ayat Kursi ini boleh dan boleh diamalkan oleh siapa saja bagi yang sudah akil baligh dan muslim. Sifat amalan ini adalah universal tidak membezakan suku, ras, jenis kelamin, status ekonomi, profesi, parti politik dan pekerjaan.

Kerana yang sudah menjadi Pengamal Amalan Ayat Kursi ini berasal dari berbagai macam daerah dan latar belakang kehidupan dengan berbagai macam problem hidup.



Di dalam sholat pun sebenarnya ada rahsia yang berkenaan dengan sarana untuk mengubah takdir dan memperbaiki nasib hidup seseorang. Tapi tidak banyak orang yang tahu tentang hal ini. Kerana ibadah sholat selalu identik dengan nilai ibadah yang berkenaan dengan pahala di akhirat.
sumber: http://ilmuhikmahkaromahayatulkursi.wordpress.com

3 komentar:

  1. salam.. kalau mau amal ayatul kursi.. amalannya sehari 5kali atau sekali tiap-tiap hbis solat ?

    BalasHapus
  2. Assalamualaikum...mohan tatacara mengamalkan ayatul kursi...terima kasih

    BalasHapus
  3. Assalamualaikum...mohan tatacara dan ijazah mengamalkan ayat kursi dg benar sesuai guru...terima kasih

    BalasHapus