Sabtu, 29 Juni 2013

BEBERAPA KISAH NYATA ORANG-ORANG YANG MENGAMALKAN AYAT KURSI

Bismillahir-Rahmaanir-Rahim ... Sahabat Tercinta, ini adalah pengalaman orang2 yg mendapat keberkahan dan keajaiban ayat Kursi, insya Allah akan menambah keimanan dan keyakinan kita kepada Allah .. Jadi ngak berpanjang lebar lagi .. Selamat membaca ..



# Untuk semua temanku umat muslim….benar loh khasiat dari ayat kursi tsb….manjur. saya sdh pernah mengamalkannya…setiap habis sholat fardhu saya selalu membaca ayat kursi sebanyak 7 kali…dan ternyata segala sesuatu urusan saya (contoh nilai IPK saya s.d selesai kuliah selalu 3….sehingga saya dpt beasiswa dr kampus….walaupun saya jg tetap belajar…) dimudahkan oleh Allah SWT.amiiinn.

# Aku slalu baca ketika mau naik motor, alhamdulillah aqu selalu lancar,, pernah aqu kecelakaan nabrak pohon,tap subhanallah motorku rusak parah tapi badanku tidak luka sedikitpun, cuman tergores dikit begitu,,,, subhanallah sungguh rugi orang yang tidak mengamalkanya

# asalam…… setiap sholat saya selalu membaca ayat kursi sebanyak 100X dan saat keadaan santaipun saya sering membacanya dan alhamdulillah saya diberikan kelapangan dada dalam berbagai persoalan….. subhanallah

# subhanalloh…saya berusaha belajar untuk menyiapkan diri ujian masuk pegawai negeri,saya juga shalat hajat kemudian membaca ayat kursi seratus kali..alhamdulillah,,saya lulus ujian

# Assalamualaikum..pengalaman semasa saya tinggal di asrama saya pernah ditindih oleh sesuatu..rasa di tekan dan sukar sangat untuk bernafas..mujur saya teringat ayat kursi..dengan izin Allah walaupun belum habis saya membaca ayat kursi makhluk itu melepaskan saya.

# Askm, subhanallah! Ayat kursi ini memang sungguh dasyat karena pada suatu hari tu, saya rasa ketakutan kerana salah seorang daripada kawan saya telah kerasukkan di college saya. Lalu saya pun membaca ayat kursi di dalam keadaan sangat takut. Saya bertawakal kepada Allah s.w.t. supaya tidak kerasukkan. masyaalah, katakutan saya hilang setelah beberapa kali saya membacanya. Pesan Saya : AYAT KURSI INI PATUT DI HAFALKAN KERANA IA ADALAH AYAT PELINDUNG BAGI KITA SEMUA.

# Sebelum ini, saya tak pernah amalkan baca ayat kursi sebelum tidur. Anjing-anjing liar selalu masuk ke dalam kawasan rumah saya pada jam 3 pagi lebih. Mereka mengejar kucing-kucing saya dan buat bising pula tu.

Selepas tu, saya cuba amalkan ayat kursi sebelum tidur. Alhamdulilah, tiada gangguan dari pada anjing-anjing tu Bolehla saya tidur dengan aman.

# A’skum Sy selalu mengamalkan ayat kursi sama ada dihati atau dimulut tidak sedikit pernah saya lupa kn… Tapi saya merasa heran akan mimpi saya dimana setipa kali dalam mimpi itu saya mimpi se olah2 ditimpa mimpi yang boleh memusnahkan saya seperti jin dan iblis yang ingin menyesatkan tetapi dengan bantuan ayat kursi yang saya baca didalam mimpi itu selalu menjadi penyelamat saya… Jadi saya tidak tau apa sebenarnya maksud mimpi saya itu

# saya pernah naik bis trus ada banyak copet ,meminta pada penumpang. lalu saya gemetaran saya baca ayat kursi s’bnyak2nya, eh kok ternyata hanya saya sendri yang mereka lewati, se olah2 tdk melihat saya, alhamdulillah betapa hebatnya ayat kursyi itu, karena dapat melindungi saya dari kejahatan.subhanalloh….

# saya elly, seorang transeksual (homo).. tapi saya seorang transeksual yang biasa, tiada membuat apa2 perubahan pada tubuh badan kurniaan Allah ini.. namun saya tidak dapat lari daripada mencintai seorang lelaki dan ini yang sedang terjadi sekarang.. saya sedang terluka kerana lelaki yang saya cintai telah meninggalkan saya untuk bersama wanita yang dicintainya.. namun, saya tidak memarahinya apa lagi membencinya.. walaupun saya sukar melupakannya & tak mungkin dapat melupakannya, saya yakin Allah swt akan meredhai cinta saya terhadapnya di akhirat kelak, insya Allah. .

.. apa yang saya ingin tegaskan di sini ialah, saya jadi lebih tenang & tabah selepas saya mengamalkan ayat kursi dan yasin setiap kali selepas solat.. saya juga doakan agar lelaki yang saya cintai terus menyayangi saya walaupun saya dan dirinya tidak boleh berkahwin.. dan alhamdulillah, Allah juga makbulkan doa saya.. sehingga kini kami masih berkawan tanpa melakukan kemaksiatan, malah dia sentiasa menyayangi saya seadanya saya bagaikan seorang sahabat yang terlalu akrab.. apa yang penting di sini ialah, Allah akan makbulkan niat kita jika usaha dan niat kita baik, tanpa mengira siapapun kita kerana kita semua sama sahaja di sisiNya.. wallahu a’lam bissawab..

# assalamualaikum wbt.. saya nak kongsi pengalaman….
semalam terdetik dihati kecil untuk mencari fadhilat ayat kursi.. dengan dorongan Allah dan hidayahNya.. sejak dari petang semalam pukul 5 petang , hati saya seolah2 di kecam rasa yang tidak enak.. seolah2 mahu pecah getaran didada.. bahkan pula saya mengandungkan anak yang pertama sekarang nie yang menjangkau usia 7 bulan setengah.

saya kuat kan hati untuk membaca ayat kursi dan jadikan sebagai zikir. dalam perjalanan pulang dari tempat kerja semalam pukul 6.40, saya berhenti untuk pergi beli makanan, keadaan tetap sama.. saya masih lagi rasa tidak sedap.. sama rasanya seperti saya terkena sihir tahun lalu.. mulut tidak henti2.. baca ayat kursi..dalam kereta saya beritahu pada suami , suami suruh saya baca ayat kursi jangan berhenti dan kuat kan semangat.
sesampai dirumah, saya mandi dan ambil air sembahyang dan berjemaah.. tapi mulut dan gigi saya terketar2.. sukar untuk saya meneruskan bacaan dalam sembahyang..

saya kuat kan semangat dengan hanya mengikut gerak imam.. kaki tangan menjadi biru… lepas solat.. suami saya mengambil segelas air bacaan 30 juz quran, dan baca kan ayat kursi 3 kali seiring dengan saya yang tidak putus2 baca ayat kursi.. suami melurut air ke seluruh tubuh dan muka hingga ke hujung kaki.. sebanyak 3 kali…

tiba2 badan jadi panas dan kaki tangan yang biru terus menjadi merah semula.. subhanallah.. dengan izin allah yang maha esa.. dan istiqamah yang tinggi Allah pulihkan segalanya.. mungkin gangguan sihir dan jin… Allah maha pengasih ,penyayang dan pelindung.. amin….

# waktu di bonlay singapore saye pernah hilang ingatan tapi ayat kursi saya tak lupa saye baca 1x ingat name baca 2x ingat kawasan dan baca 3x ingat semuanya terima kasih ya Allah atas perlindungan mu terhadap hamba yang lemah ini amin3x.

#alhhamdulillah.saya tiap hari bisa mengamalkan ayat KURSI sedikit nya 50 x.dan khasiat nya sangat luar biasa karena izin ALLOH.dengan syarat kita percaya dan yakin maka semua nya akan terkabul kan.AMINN.

# salam, ayat kursi memang menakjubkan…bacalah dan amalkan selalu waktu hendak tidur. Dua malaikat akan menjaga kita sewaktu kita tidur…Pengalaman saya dulu, suatu hari sebelum tidur saya sering membaca ayat kursi hingga tertidur dan dalam tidur itu saya bermimpi seolah 0lah saya tidur di hamparan hijau yang amat luas dan indah sangat hingga tak dapat di gambarkan. Tidur saya yang amat lena dan terasa tidur seolah olah di temani dua malaikat. Wallahualam.

# Assalamaulaikum Wr.Wb
Saya juga mengamalkan ayat kursi selama 12 tahun dalam bentuk Riyadhoh. Alhamdulillah selama 12 tahun saya mengamalkan Riyadhoh Ayat Kursi ini banyak sekali keberkahan dan keberlimpahan dalam pekerjaan maupun dalam kehidupan sosial saya. Jadi tidak ada lagi yang diragukan fadilah dari ayat kursi ini. terima kasih

# ‘assalamualaikum wr.rb
saya termasuk salah satu yg mengamalkan ayat kursi,,awalnya saya bisa langsung hafal ayat kursi tersebut, karena di suatu malam saya bermimpi sedang membaca ayat kursi sampai berlinang air mata, sampai aku terbangun air mata itu masih terus ada, dan seketika itu juga saya langsung hafal ayat kursi tersebut dan sampai saat ini saya sudah di beri Allah swt untuk merasakan semua manfaat/kharomah yg ada ayat kursi trsb..
wassalam,,,

# as’kum..sekadar berkongsi cerita,ketika saya dan keluarga disihir,kami dalam keadaan yang sangat susah, tapi kerana yakin akan pertolongan Allah, saya mengamalkan bacaan ayat kursi beserta bacaan yaasin, serta surah2 yang lain,walhal ketika hendak tidur pun, saya tidak berhenti melafazkan ayat kursi, dengan takdir Allah, didalam tidur, saya bermimpi bahwa kami diserang oleh banyak makhluk2 hodoh, yakni jin/syaitan, tetapi tiba-tiba menjelma 2 ekor harimau yang besar,keluar dari sisi saya, hingga si penyihir dalam mimpi saya itu lari ketakutan,dan dengan izin Allah juga,kami sekarang dalam keadaan aman, cuma sekarang,sampai saat ini, saya masih kebingungan,apakah 2 ekor harimau itu? yg tiba2 datang ,menjadi pelindung saya sekeluarga, wallahua’alam .. tidak ada apa2.mlainkan dengan izin Allah,sgala sesuatu itu.

# bila Alloh berkehendak pastilah tiada mungkin tertolak, semua itu karena atas ijin Alloh, dengan membaca ayat qursy ini merupakan tameng dari godaan iblis laknatulloh dengan kehendak Alloh, Berdasarkan yang diriwayatkan oleh Bukhori yang artinya sebagai berikut :

Ada seorang laki-laki yang mencuri harta zakat pada bulan Ramadhan. Abu Hurairah ra yang saat itu sedang menjaga harta langsung menangkap lelaki itu. lelaki itu berkata, “Lepaskan saya! Jika anda melepaskan saya, niscaya saya ajarkan beberapa kata yang sangat berguna bagi anda.”

Abu Hurairah bertanya, “kata-kata apakah itu?” Lelaki itu menjawab, “Setiap hendak tidur, bacalah ayat kursi. Jika anda melakukannya niscaya anda senantiasa didampingi seorang malaikat yang menjaga dan tak ada satu setanpun yang bisa mendekati anda hingga pagi hari.”

Lalu Abu Hurairah melepaskannya. Keesokan harinya ia mndatangi rasulullah saw dan menceritakan peristiwa yang baru saja ia alami. Rasulullah saw bersabda, “Ketahuilah wahai Abu Hurairah! Orang itu telah berkata jujur padamu, padahal ia adalah ahli dusta. Tahukah kamu siapa lelaki yang berbicara padamu selama tiga malam ini? Abu Hurairah menjawab, “Tidak wahai Rasulullah!” Rasulullah saw menjawab. Lelaki itu adalah setan.”

saya pribadi pernah ketika tertidur dan akan terbangun merasakan sesak seperti tertindih orang yang besar kemudian saya membaca ayat qursy memohon pertolongan Alloh kemudian dg izin Alloh hilanglah rasa sesak itu.

.... Demikianlah berberapa fakta nyata orang-orang yang mengamalkan ayat kursi. Semua pertolongan berasal dari Allah SWT, hanya terserah Dia yang Maha Kuasa dengan apa Dia memberikan pertolongan Nya kepada kita, baik lewat ayatNya maupun makhlukNya.

Atas dasar pengertian ini maka sudah selayaknya kita kaum muslimin dan muslimat selalu membaca ayat kursi baik dengan tujuan, hajat maupun tidak ...

Wallahu a'lam bishshawab, ..

~ o ~

Semoga bermanfaat dan Dapat Diambil Hikmah-Nya ...

Tidak ada komentar:

Posting Komentar